"Uważni w sieci"- kampania społeczna mBanku

„Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” to hasło kampanii społecznej mBanku poświęconej bezpieczeństwu w internecie.

Jej celem jest zwrócenie uwagi na ryzykowne zachowania on-line i ich konsekwencje. Bo chociaż coraz więcej urządzeń jest podłączonych do sieci, to ich użytkownicy nie zawsze są świadomi zagrożeń. Dlatego mBank, pionier bankowości internetowej w Polsce, rozpoczyna kampanię skierowaną do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie.

W ramach akcji, nie tylko pokazujemy niebezpieczne praktyki, ale również wyjaśniamy – m.in. za pośrednictwem tej strony – dlaczego są one groźne i jak ich unikać. Pokazujemy to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu. W ten sposób zwracamy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci.

Kampania opiera się na czterech spotach, które zostały podzielone na dwie kategorie – „chroń urządzenia” oraz „chroń swoje dane”. Wszystkie opierają się na koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z sieci do rzeczywistości.

Skąd pomysł na to, aby w kampanii o bezpieczeństwie w sieci posłużyć się rozróżnieniem na „virtual” i „real”? Powszechnie rozróżnia się te dwa światy. Nie wszyscy są świadomi, że oba mogą być groźne. Skoro więc uważamy na oszustów w sklepie czy autobusie, to uważni powinniśmy być również odbierając maile i korzystając z usług w sieci.

Warto pamiętać, że zabezpieczenia projektowane przez specjalistów od bezpieczeństwa tak długo pozostają skuteczne, jak długo użytkownicy internetu są świadomi zagrożeń i zachowują czujność.







1 komentarz:

  1. Świetny wpis, bezpieczeństwo w sieci to bardzo ważny temat, dobrze, że powstała taka kampania.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.